Thursday, August 20, 2009

two thumbs up kat aku. padan muka!

baru semalam.

aku: wahh bangga2..bulan ni punch card aku tak merah pon..
(sambil mengibas2 punch card depan Cik Zila HR)

hari ini. pagi tadi.


lagu "we made you-eminem" berdering.

along: hello ekin, ang kat mane?
aku: tengah drive la. nak pergi keje. kenape?
along: jalan jem tak?
aku: a'ah jem giler H1N1 (kate ganti untuk ba-alif-ba-ya). ni pon baru dekat simpang depan BSN. dah 20 minit. tak gerak2.
along: aku ni setengah jam kat depan kuartes je. dah lambat sangat. naik kebas bontot. apehal huh?
aku: manela aku tau. eksiden la kot.

5 minit kemudian.
we made you berdering lagi.

along: ekin. dah sampai mane?
aku: lorr..baru je berganjak 2 meter. ang dah sampai ke?
along: belum lagi la kentut. (kakak aku ni memang suke cakap 'kentut' bila die tengah bengang). kawan aku call tadi kate depan kilang SME ade eksiden.
aku: dah agak dah. teruk ke? ade yang mati? (soalan direct tak boleh blah)
along: ntah. ang kan lalu situ. nanti usha la.
aku: ha..yela2.

10 minit kemudian.
kali ketiga. we made you berdering.

along: ang dah lepas belum?
aku: baru je lepas tempat eksiden ni.
along: eksiden ape??
aku: nampak kancil kemek depan. saga pulak jatuh bumper. tak teruk mane pon.
along: hek eleh..itu je ke? jem punyalah teruk gaban. macam kel*ng.
aku: bukan macam kel*ng. tapi memang kel*ng pon yang eksiden tue.
along: hahaha patut la.

8.24 am.

punch card merah!

dari jauh Cik Zila dah senyum. tahu..itu senyum perli.

Cik Zila HR: lambat hari ni kak???
aku: bukan aku yang lambat la. jalan yang jem.
Cik Zila HR: hahaha.. (ala2 gelak perli jugak)
aku: gelak la puas2..

..dalam hati..kan dah padan muka aku!

oh! cita2 untuk tidak me-MERAH-kan punch card pada bulan ini gagal lagi! (T_T)"



moral of the story. jangan berlagak selagi belum cukup sebulan ko punch card okeyy.

2 comments:

  1. weyh..aku bru taw klo punch kad merah tuh pe mksudnye..aku x taw la aku dpt slh info or not.bru ptg td aku dpt bezakn timing kaler punch kad aku(afte bc fb ko).aku nye merah..hahah..tp aku yakin, ari tuh akak opiz ckp msuk kul 8.30..uishhh.

    ReplyDelete
  2. lorr..HR ko x inform ke?? dah bape byk ko merah? time masuk lmbt je merah..tp klo balik lmbt x pulak merah..huh x best tul.

    ReplyDelete